Behoefte aan me time door schommelende bloedsuikers en stress ?

Heb jij de laatste tijd ook zo’n behoefte aan tijd voor jezelf?

Nooit eerder brachten we zoveel tijd met het gezin en de kinderen door als tijdens corona.

Natuurlijk heeft dat mooie kanten, maar eerlijk? Ik snak echt naar wat me-time!
Het werk loopt door, de kinderen zijn wat vaker thuis, het huis staat op z’n kop en de to do’s van school en hobby’s stromen binnen. Gooi daar nog maar eens een chronische ziekte én bijhorende onzekerheden bovenop en je zou van minder moe worden! Niet?

Klinkt dit herkenbaar?

Hoog tijd om tijd voor jezelf te maken.

Want al die ballen in de lucht houden is alles behalve gemakkelijk, zeker nu! De herfst maakt de dagen wat donkerder en de zon schijnt wat minder vaak.
Elke dag hoor ik hoe klanten langzaam maar zeker gebukt gaan onder stress. Het voortdurende gerush én een chronische ziekte die permanente aandacht vraagt, eisen hun tol. Waardoor al die stresshormonen je bloedsuikerspiegel flink doen schommelen.

Tijd voor actie dus. Of liever: om op de rem te gaan staan. Een quick fix bestaat helaas niet. Toch kan je heel wat zelf doen.

Want …
Je bent zoveel meer dan diabetes

Hierbij enkele tips die je instant kan inplannen in je agenda

… En voor wie durft … én even uit de confortzone wil gaan … Lees gauw verder …

1.Wandelen

Een dagelijkse wandeling zorgt ervoor dat stress mijn leven niet bepaalt. Bovendien zorgt een wandeling van 20 minuutjes er al voor dat het wat rustiger wordt in je hoofd of dat je even het werk los kan laten tijdens de middagpauze. Bovendien gaat het je postprandiale bloedsuikers positief beïnvloeden …

Wist je dat wandelen nog heel wat meer voordelen biedt? Ik schreef er hier een blog over.

wandelen

2. Mediteer

Durf jij jezelf op de eerste plaats te zetten tijdens de dag?

Las regelmatig een pauzemoment in waarin je jezelf even prikkelbrij maakt. Misschien is mindfulness, meditatie of hartcoherentie wel iets voor jou?
Probeer het eens. Wie niet voor zichzelf zorgt, kan niet voor anderen zorgen.

meditation moments app

Tip: op zoek naar een toegankelijke meditatie-app?

De app Meditationmoments van Michael Pilartzeck is mijn absolute favoriet. Je vindt er meer dan 100 meditaties, ontspannende muziek én Michaels drie luisterboeken. Ik kan niet meer zonder! Goed nieuws. Via deze link geniet je van 20% korting!

3.Yoga

In een stressvolle periode is het belangrijk om te blijven bewegen, te ontspannen en goed te ademen. Je dagelijkse zitten te onderbreken en je lichaam te strekken tijdens de dag. Yoga kan je daarbij helpen. Bovendien is yoga goed voor je immuniteit, helpt het om dieper te slapen én zorgt het voor stabielere bloedsuikers.

Yoga

4. Koude prikkels

Meet Siebe Hannosset, dè intermittent living coach! Ja dat is die coole gast in het bad (of moet ik zeggen ‘koele’ gast )

Siebe Hannosset is bewegingswetenschapper en Intermittent Living coach volgens de klinische Psycho-Neuro-Immunologie, en heeft als missie om mensen opnieuw in beweging te brengen zodat ze meer controle kunnen nemen over hun gezondheid en hun prestaties.

Siebe HannossetDit door Intermittent Living, het re-integreren van acute, onschadelijke, maar evolutionair bekende stressoren zoals intensieve krachttrainingen, koude, hitte, dorst, honger, en zuurstofprikkels.
Siebe heeft speciaal voor het membershipprogramma 2022  een concept samengebracht in een presentatie waarbij naast begeleide ademhaling ook je begeleidt op je pad naar meer energie, een beter gezondheid, twee bewezen manieren om  je glucosewaarden en insulinegevoeligheid te verbeteren, en laaggradige ontstekingen in het lichaam te verlagen.

Koel, toch? 🙂

Siebe en ik kennen elkaar sinds enkele jaren vanop de schoolbanken bij KPNI Belgium.
Opdat je terug controle zou krijgen over jouw gezondheid, heb ik Siebe uitgenodigd om zijn passie met ons te delen.

Schrijf je zéker in voor het membershipprogramma 2022  met Siebe. Deze gaat door op dinsdag 22 februari 2022 om 20u.  Graag meer info?

Aangezien dit een zéér geliefde presentatie zal zijn en de plaatsten beperkt zijn, zou ik deze unieke kans zéker niet laten liggen en je alvast hier op de inschrijvingslijst zetten.

Schrijf je in op de wachtlijst als je erbij wil zijn

 

Voor wie graag eerst meer geweten komt over Intermittent Living : Volg Siebe Hannosset op Instagram of LinkedIn. en ontdek hoe jij jouw immuunsysteem kan boosten door het invoeren van nieuwe prikkels.

5. Durf te vragen

Samen kan je meer dan alleen. Vraag je vrienden, familie, dokter…. om mee na te denken over wat jou kan helpen.
Iedereen loopt weleens vast in het leven. Wie me al langer volgt, weet dat ik jaren geleden zelf allesbehalve goed in mijn vel zat. Ik schaamde me voor mijn diabetes en was de grip op mijn ziekte én leven helemaal kwijt. Door uit mijn slachtofferrol te kruipen en een coach onder de arm te nemen ben ik erin geslaagd om die negatieve kijk om te zetten naar een positief verhaal.

Ben jij toe aan een nieuw begin?

Samen werken we aan jouw nieuwe start!

PS: Ik geloof heel hard in de kracht van de juiste mindset. Daarom geef ik je graag een handig cadeautje. Download je gratis cheat sheet met 10 tips bij stress en burn-out en ga er vandaag nog mee aan de slag!

10 tips voor stress & burnoutCheatsheet download

 

Tot gauw?

Liefs,

Charlotte

 It all starts with you…

Boek online je gratis kennismakingsgesprek

Dagelijks krijg ik de vraag:
“Charlotte, hoe kan ik mijn HbA1c verlagen?”

In mijn e-book vertel ik je welke TOOLS helpen om jouw HbA1c onder controle te houden.

Klaar om jouw gezondheid een boost te geven?

 

Leave a reply