Beweging

Beweeg en boost je insulinegevoeligheid

Dat beweging belangrijk is voor onze gezondheid weten we allemaal.
En toch beweegt bijna niemand voldoende.
Zitten wordt niet voor niets het nieuwe roken genoemd.

Voor diabeten is regelmatig bewegen zelfs nog belangrijker.
Het doet je gevoeligheid voor insuline toenemen, waardoor jij minder medicatie nodig hebt. Elke dag naar de fitness hollen? Wees gerust, zo ver hoef je niet te gaan.

Met een aantal dagelijkse krachtoefeningen en eenvoudige tips die je hartslag verhogen, kom je al een heel eind.

In het ‘Celebrate Life with Diabetes Leefstijlplan’ reik ik je haalbare oefeningen aan waarmee je meteen aan de slag kan, zonder dat je daarvoor het huis uit hoeft. Zo heb jij meer tijd over voor een goed boek of wat me-time achteraf.

Ik coach je graag tijdens een fikse wandelingIn de natuur voel ik me vrij. Wandelen helpt me om mijn bloedsuikerspiegel stabiel te houden en maakt mijn hoofd leeg.
Heeft de buitenlucht ook zo’n effect op jou?

‘Change happens through movement
and movement heals.’
Dagelijks krijg ik de vraag: “Charlotte, hoe kan ik mijn HbA1c verlagen?”

In mijn e-book vertel ik je welke TOOLS helpen om jouw HbA1c onder controle te houden.
Klaar om jouw gezondheid een boost te geven?

Ontvang mijn e-book gratis in je mailbox!